زبان هنر؛ موفق ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است

زبان هنر؛ موفق ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۵ کد : ۴۳۲۹۰ اخبار دسته اول گفتگوهای خبری
کریمی متذکر شد: به زبان هنر حرف زدن همیشه موفق ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است و چه بسا موضوعات مهم دینی و عقیدتی از جمله مهدویت با استفاده از زبان هنر راحت تر ترویج داده می شوند.
زبان هنر؛ موفق ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است

هیئت داوران سومین جشنواره ملی مهدویت در بخش قطعه ادبی اثر "دلم برای بودنت تنگ است"  را شایسته تقدیر اعلام کرد و در همین خصوص خبرنگار ایسنا به گفت و گو با معصومه کریمی نویسنده اثر پرداخت.

معصومه کریمی از شایستگان تقدیر بخش قطعه ادبی عنوان کرد: متولد ۱۳۵۹ دانشجوی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی کرمانشاه، پژوهشگر و نویسنده‌ی داستان های کوتاه با درونمایه های دینی و دفاع مقدس و همچنین برگزیده ی حدود ۷۰ جشنواره ادبی ملی و بین المللی و مقالات علمی پژوهشی از سال ۱۳۸۳ تاکنون و مربی آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان هستم.

وی ادامه داد: تولید اثر هنری و یا ادبی برای یک هنرمند و یا یک نویسنده قطعا دلیلی جز عشق به آن موضوع نداشته و ندارد چرا که اگر غیر از این باشد، اثری معمولی و بدون تاثیرگذاری تولید خواهد شد.

کریمی با بیان این که شاخص ها و الگوهای تولید آثار مهدوی بستگی به کیفیت آثار هنری و ادبی تولید شده دارد، اضافه کرد: البته برای تولید آثار، قطعا احتیاج به الگوی خاصی نیست و همین که ویژگی های یک اثر خوب و تاثیرگذار را داشته باشد کفایت می کند و شاید استانداردها را همین تاثیرگذاری ها تعریف کند.

وی ادامه داد: در زمینه ی ادبی که بنده فعالیت دارم، خوشبختانه اشعار و نثر ادبی و داستان های کوتاه خوبی تولید شده که امیدوارم در قالب مجموعه های منسجم به دست علاقمندان برسد.

کریمی متذکر شد: به زبان هنر حرف زدن همیشه موفق ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است و چه بسا موضوعات مهم دینی و عقیدتی از جمله مهدویت با استفاده از زبان هنر راحت تر ترویج داده می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: خصوصا برای نسل جدید که با هنر ارتباط بیشتری برقرار می کنند قطعا تبلیغ مستقیم کمترین تاثیر را خواهد داشت آن هم برای جوان امروز که از پند و اندرز و نصیحت به شدت دوری می کنند پس چه بهتر که با به کار بردن هنر والا و با بیانی غیرمستقیم این مفاهیم ارزشی را در قشر جوان به خوبی نهادینه کنیم.

کریمی ابراز کرد: برگزاری جشنواره های مهدویت مطمئنا یکی از راه های ارتباط بیشتر با هنرمندان و نویسندگان متعهد است و با برنامه ریزی منسجم می توان جشنواره های ملی و حتی بین المللی برگزار کرد که معتقد به موعود آقا امام زمان (عج) هستند و آثار بی نظیری را جمع آوری نموده و در قالب کتب و یا نمایشگاه‌ های تخصصی برای عموم مردم مورد استفاده قرار داد البته قطعا این مسیر هزینه های زیادی هم خواهد داشت اما صرف هزینه های کلان در این راه ارزش دارد.

وی افزود: به عنوان مثال برگزاری جشنواره‌ هایی با کارگاه های چند روزه، دعوت از اساتید ویژه، در نظر گرفتن جوایز ارزنده برای ورود و شرکت هنرمندان تراز اول در این مسیر و خلق آثار نمونه و در خور شأن آقا امام زمان (عج)  از جمله مواردی است که حتما تاتیرگذارتر خواهد بود.

کریمی در خصوص حمایت های لازم از فعالیت های مهدوی خاطرنشان کرد: قطعا با اوضاع نامناسب اقتصادی و بودجه های اندک سازمان ها و ارگان های ذی ربط، آن طور که باید حمایت های لازم صورت نمی گیرد اما با تلاش و همت بیشتر و حتی ورود خیرین به این عرصه می توان کاستی ها را جبران کرد تا با استفاده از پتانسیل و جایگاه و ابزاری که سازمان های مسئول دارند بتوان آن طور که باید مهدی وار مهدی صاحب الزمان را به جامعه و حتی به دنیا معرفی کرد.


نظر شما :