نویسنده «از حسین(ع) تا مهدی(عج)»: مامویت امام زمان (عج) گسترش عدل است نه انتقام

۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۱ کد : ۳۸۶۷۵ اخبار دسته اول گفتگوهای خبری
کارشناس مهدویت گفت: فلسفه دادخواهی انتقام نیست و در روایت بیان شده است «یَملَأُ اللَهُ بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلا» مأموریّت بزرگ حضرت مهدی (عج) ایجاد قسط و عدل است و با بررسی روایت عصر ظهور نیز مشخص می‌شود که مسئله انتقام و دادخواهی بخش بسیار کوچکی از دستاوردهای دولت امام زمان (عج) است.
نویسنده «از حسین(ع) تا مهدی(عج)»: مامویت امام زمان (عج) گسترش عدل است نه انتقام

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اولین نشست از سلسله نشست‌های سومین جشنواره ملی مهدویت با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا فؤادیان برگزار شد.

در این نشست در رابطه با کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج)، انتقام خواهی، تظلم و دادخواهی حضرت مهدی (عج) از خون‌های به ناحق ریخته شده از مصلحان جهان، مدعیان دروغی مهدویت و... مباحثی مطرح شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فؤادیان در این نشست عنوان کرد: فلسفه دادخواهی انتقام نیست و در روایت بیان شده است «یَملَأُ اللَهُ بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلا» مأموریّت بزرگ حضرت مهدی (عج) ایجاد قسط و عدل است و با بررسی روایت عصر ظهور نیز مشخص می‌شود که مسئله انتقام و دادخواهی بخش بسیار کوچکی از دستاوردهای دولت امام زمان (عج) است.

وی در رابطه با کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج)، بیان کرد: این کتاب از چهار محور کلی ارتباط بین امام مهدی (عج) و امام حسین (ع) در آیات، روایت، ادعیه و زیارت، تشرفات تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در بخش ادعیه و زیارت بیان شده است که سوم شعبان ولادت امام حسین (ع) است اما در مفاتیح تعظیم و تعزیت به امام عصر (عج) وارد شده است و از اعمال روز نیمه شعبان نیز زیارت امام حسین (ع) است همچنین در دعا ندبه که برای فراق امام زمان (عج) است از امام حسین (ع) یاد شده است و در زیارت عاشورا نیز از ولیعصر(عج) یاد شده است که نشان از وجود یک ارتباط است که از آن نتیجه می‌گیریم، عاشورا بدون نگاه به ظهور نگاهی عقیم و ابتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فؤادیان اظهار کرد: دشمنان می‌دانند که حیات شیعه وابسته به واقعه کربلا و انتظار برای ظهور است به همین خاطر سعی می‌کنند که به این دو نگاه آسیب‌هایی را وارد کنند.

وی ادامه داد: اهداف جشنواره‌های مهدوی باید تولید آثار فاخر هنری باشد که متاسفانه این امر کمتر اتفاق می‌افتد.

سایر مباحث مطروحه در این نشست به شکل تفصیلی در بخش‌های جداگانه ارایه می شود.

کلید واژه ها: جشنواره ملی مهدویت نشست مهدویت


نظر شما :