در گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی؛

پوستر جشنواره بین‌المللی مهدویت رونمایی شد

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۸ کد : ۶۶۸۴۵ اخبار دسته اول
پوستر اولین جشنواره بین‌المللی مهدویت در گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی کشور در دانشگاه قم رونمایی شد.
پوستر جشنواره بین‌المللی مهدویت رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، پوستر اولین جشنواره بین‌المللی مهدویت در گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی که از صبح امروز، ۲۲ آذرماه در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه قم آغاز شده است، رونمایی شد.

جشنواره مهدویت به صورت ملی از سوی جهاددانشگاهی قم تاکنون ۴ دوره برگزار شده و برای پنجمین بار این جشنواره به صورت بین‌المللی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی، رئیس پژوهشکده مهدویت پس از رونمایی از این پوستر طی سخنانی اظهار کرد: در جلد ششم کتاب کافی صفحه ۵۳۶ در روایتی از امام موسی‌ بن جعفر(ع) آمده است: «أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ مَنِ اِرْتَبَطَ دَابَّةً مُتَوَقِّعاً بِهِ أَمْرَنَا وَ یَغِیظُ بِهِ عَدُوَّنَا وَ هُوَ مَنْسُوبٌ إِلَیْنَا أَدَرَّ اَللَّهُ رِزْقَهُ وَ شَرَحَ صَدْرَهُ وَ بَلَّغَهُ أَمَلَهُ وَ کَانَ عَوْناً عَلَى حَوَائِجِهِ؛ مگر نمى‌دانى کسى که چارپایى را نگه‌دارى کند که با آن چارپا منتظر امر قیام ما باشد و با آن به دشمن ما خشم بورزد در حالى‌ که منسوب به ما باشد، خداوند رزق و روزى‌اش را جارى مى‌کند، سینه‌اش را فراخ مى‌نماید، آرزویش را به سرانجام مى‌رساند و یاور او در نیازهایش باشد.»

وی ادامه داد: وقتی انسان منتظر باشد باید ویژگی‌های یک شخص منتظر را در خوش ایجاد کند و شاخص‌های منتظر واقعی را کسب کند؛ شاخصه کلیدی منتظر امر فرج طبق روایت کتاب کافی، این است که دشمن را به غیض دربیاورد و در این‌ صورت خداوند حوائج و نیازهای ما را برآورده می‌کند.

پژوهشگر حوزه مهدویت افزود: مهدویت همواره به‌عنوان رمز حیات و هویت شیعه در قرون و اعصار مطرح بوده است. جامعه و دولت منتظر، با زنده نگه‌داشتن شعله انتظار مصلحانه فرج، باید الگویی مناسب برای اقوام و ملل سرگردان دنیا ارائه دهد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه یکی از منتظران واقعی در عصر حاضر، حضرت امام خمینی(ره) بود که برای اهداف مقدس خود زحمات طاقت‌فرسایی کشید و تا آخرین لحظه عمر خودشان از ارزش‌های اسلامی دست نکشیدند و انقلاب با همین هدف والای انتظار و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) شکل گرفت، یادآور شد: مهدویت، مدیریت آینده انسان و جهان و عالی‌ترین اندیشه‌ای است که در دست شیعه به امانت سپرده شده است که به اندازه یک چراغ از آن استفاده کردیم.

کلید واژه ها: اولین جشنواره بین المللی مهدویت جشنواره بین المللی جشنواره مهدویت جشنواره ملی مهدویت


نظر شما :