اعطا نشان جشنواره ملی مهدویت به خانواده شهیدان «موسوی» به مناسبت روز شهید

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۵ کد : ۵۵۷۶۴ اخبار دسته اول بخش‌های جانبی سه شنبه های مهدوی
رئیس جهاد‌دانشگاهی واحد استان قم به همراه جمعی از اعضای این نهاد، ۲۳ اسفندماه به مناسبت روز شهید با خانواده‌ شهیدان «سیدمحمد، سیدمهدی و سیدصادق موسوی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
اعطا نشان جشنواره ملی مهدویت به خانواده شهیدان «موسوی» به مناسبت روز شهید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمدحیدری به همراه جمعی از اعضای این نهاد، امروز، ۲۳ اسفندماه در دیدار با خانواده‌ شهیدان «سیدمحمد، سیدمهدی و سیدصادق موسوی» گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا محضر کسب فیض و وظیفه خدمتگزاری برای ادای دین به مقام والای شهداست.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اینکه اگر استقامت و شجاعت شهدا نبود اکنون این آرامش را نداشتیم و باید مردم و ملت ما قدرشناس شهدا و خانواده معظم شهدا باشند، ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان به جایگاه والایی رسیده و اکنون خانواده شهیدان سرمایه‌های انقلاب هستند.

حیدری افزود: خانواده شهدا افتخار ملت ما هستند و شهید جاودانه‌ترین و مقدس‌ترین واژه انقلاب است و مسئولان نیز باید در این مسیر، شأن خانواده‌های معظم شهدا را حفظ کنند.

سکینه سادات موسوی، خواهر شهیدان سیدمحمد، سیدمهدی و سیدصادق موسوی در این دیدار در خصوص پدرش که آیت‌الله سیداسماعیل موسوی زنجانی از مبارزان انقلابی و امام جمعه زنجان بود، گفت: پدرم بسیار ساده‌زیست بود و همیشه تأکید بر ازدواج ساده و مهریه پایین داشت، در خانواده بسیار مهربان و متواضع بود؛ آن زمان ساواک خانواده‌ام را بسیار اذیت می‌کردند، اما پدرم همیشه می‌گفت من در راه خدا حاضر هستم سختی بکشم. همچنین ماهی یک بار به جبهه سر می‌زد و علاقه زیادی به حضرت امام(ره) داشت.

وی ادامه داد: سیدمهدی موسوی با بهائیت بسیار مبارزه می‌کرد و هر هفته جلساتی برای معرفی اسلام ناب و در خصوص امام زمان(عج) با دانشجویان برگزار می‌کرد و برخی علما و بزرگان به پدرم می‌گفتند که سیدمهدی بسیار شیوا و زیبا در مورد امام زمان(عج) سخن می‌گوید.

فاطمه‌سادات موسوی، خواهر دیگر شهیدان موسوی در ادامه بیان کرد: سیدصادق در مدرسه مفید دانش‌آموز و سال سوم دبیرستان رشته ریاضی بود و پس از اینکه تصمیم گرفت به جبهه برود، پدر و مادر بسیار راحت با این تصمیم او موافقت کردند.

وی ادامه داد: ابتدای ورود به جبهه در عملیات ثامن‌الائمه حضور پیدا کرد و چند روز به مرخصی آمد و سپس به عملیات بیت‌المقدس رفت و مادر گفتند پسرم شهید شدی من دوباره سختی نکشم که پیکرت مانند برادرت سیدمهدی پس از سالیان سال ببینم، به همین دلیل سیدصادق به دوستانش سپرده بود پس از شهادت من بلافاصله پیکر من را به خانواده‌ام بدهید.

موسوی گفت: از ویژگی‌های صادق این بود که در زندگی بسیار صداقت داشت و بسیار به این امر پایبند بود، از حق دفاع می‌کرد و خلوص نیت داشت که این‌ها را از تربیت پدر و مادر گرفته بود.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار نشان جشنواره مهدویت از سوی علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم و لیلا ناصرپور، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی قم به خانواده شهیدان موسوی اهدا شد.

کلید واژه ها: چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت جشنواره ملی مهدویت


نظر شما :