استاد سلیمانی:

برگزاری نخستین فتومارتن مهدوی فرصت ویژه و طلایی برای عکاسان/ عکاس نباید نگاه سطحی داشته باشد

۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۲ کد : ۵۵۱۷۰ اخبار دسته اول بخش‌های جانبی
دبیر بخش عکس جشنواره ملی مهدویت گفت: برگزاری اردوی عکاسی در قم یک فرصت ویژه و طلایی است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.
برگزاری نخستین فتومارتن مهدوی فرصت ویژه و طلایی برای عکاسان/ عکاس نباید نگاه سطحی داشته باشد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی  واحد استان قم، ابراهیم سلیمانی در آئین افتتاحیه نخستین فتوماراتن ویژه جشنواره ملی مهدویت که با حضور شرکت‌ کنندگانی از استان‌های مختلف و چهار کشور در سینما آیه قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری اردوی عکاسی در قم یک فرصت ویژه و طلایی است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در بسیاری از عرصه‌های علمی پیشگام است، مطرح کرد: به همین دلیل دولت و مسئولین، بسیاری از مسئولیت‌ها را به جهاد دانشگاهی محول می‌کنند.

دبیر بخش عکس جشنواره ملی مهدویت با بیان اینکه موضوع مهدویت نیز ازجمله این مسئولیت‌های واگذار شده به جهاد دانشگاهی است، عنوان کرد: اگرچه مسئولیت فعالیت‌های این چنینی با نهادهای فرهنگی دولتی است ولی جهاد دانشگاهی با توانمندی که در حوزه فعالیت فرهنگی دارد، توانسته به خوبی در این عرصه اقدامات فاخری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهدویت از کودکی هر فرد با او گره‌ خورده است، خاطرنشان کرد: دامنه موضوع مهدویت بسیار وسیع است و باید ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار بگیرد.

سلیمانی با بیان اینکه می‌توان از دید افکار و اعتقادات مختلف فرقه‌های متعدد موضوع مهدویت را بررسی کرد، تصریح کرد: شهر قم باتوجه به حضور بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، موسسات و نهادهای مختلف فرهنگی و خیل عظیم عاشقان در میعادگاه منتظران یک فضای ویژه برای موضوع مهدویت است.

وی با اشاره به اینکه نباید در عکس برداری درگیر نگاه‌های سطحی شویم، یادآور شد: عکاس باید در مناسبت‌هایی مانند جشن نیمه شعبان با نگاه بیرونی سیل عظیم عاشقان معتقد را به تصویر بکشد.

دبیر بخش عکس جشنواره ملی مهدویت برگزاری فتومارتن را مدنظر قرارداد و افزود: این اردو فرصتی است تا علاقه‌مندان بتوانند با بستر برنامه‌های مختلف و جشن‌های نیمه شعبان در قم آشنا شده و از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در پایان چهارمین جشنواره ملی مهدوییت از 5 نفر برگزیده فتوماراتن تقدیر خواهد شد، ابراز کرد: همچنین در پایان این جشنواره شاهد برپایی نمایشگاه و تدوین کتاب عکس جشنواره هستیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه جوایز بخش عکاسی با دوربین جنشواره ملی مهدویت را مدنظر قرارداد و گفت: برای نفر برگزیده این بخش جایزه به ارزش 30 میلیون ریال و نفرات دوم و سوم جوایز 10 میلیون ریالی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در عکاسی موبایلی نیز از پنج اثر برگزیده با جایزه 10 میلیون ریالی تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: در این جشنواره تفاوتی میان بخش تک عکس و گزارش تصویری دیده نشده است.

 

کلید واژه ها: جشنواره مهدویت چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت فتوماراتن بخش عکس


نظر شما :