اعطای تسهیلات به برگزیدگان بخش ایده‌پردازی و نوآوری چهارمین جشنواره ملی مهدویت

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵ کد : ۵۳۴۳۲ اخبار دسته اول گفتگوهای خبری
دبیر بخش ایده پردازی چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت با تأکید بر این که مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی در این دوره از جشنواره از ایده برتر حمایت خواهد کرد، یادآور شد: در این دوره از جشنواره تسهیلاتی را به عنوان تأمین مالی برای اجرایی کردن و تولید محصول طرح برتر بخش ایده پردازی در نظر گرفتیم.
اعطای تسهیلات به برگزیدگان بخش ایده‌پردازی و نوآوری چهارمین جشنواره ملی مهدویت

دکتر یاسر شریفی در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره با محوریت گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار، تصریح کرد: امسال دبیری بخش ایده‌پردازی و نوآوری چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت به مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی قم واگذار شده است.

وی یادآور شد: امسال نیز همانند دوره پیشین بخش ایده پردازی و نوآوری به عنوان یک بخش جدید و ابتکاری برای جشنواره مهدویت در نظر گرفته شده لذا دبیرخانه جشنواره پذیرای ایده‌های نوآورانه علاقه مندان به حوزه مهدویت است.

شریفی با اشاره به اثرگذاری بخش ایده پردازی و نوآوری جشنواره در حوزه صنایع نرم و خلاق فرهنگی، تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های نوآورانه، تولیدات و محصولات نوآورانه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، توسعه گفتمان مهدویت در همه رده‌های سنی و کلیه اقشار جامعه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش ایده پردازی دارای یک فلسفه مشخص است، اظهار کرد: با توجه به فلسفه مهدویت که همان جریان توحیدی و غلبه این جریان بر طواغیت زمان است می بایست مبانی علمی و نوآوری رسیدن به جامعه مهدوی و راه‌های مقابله با جریان غالب غیر مهدوی و یا ضد مهدوی در دنیای حاضر بررسی شود.

 شریفی در خصوص شرایط شرکت در جشنواره یادآور شد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۵ ایده و محصول نوآورانه را به دبیرخانه ارسال کند، همچنین شرکت کنندگان می بایست فرم مربوط به هر ایده و محصول را که در سایت جشنواره بارگذاری شده به صورت کامل تکمیل و ارسال کنند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در راستای برگزاری جشنواره مهدویت کارگاه‌هایی را با عنوان ایده پردازی و خلاقیت با هدف آشنایی علاقه‌مندان با بخش جدید ایده پردازی جشنواره در نظر گرفته است که قطعا از طریق کانال های ارتباطی و سایت جشنواره به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

شریفی ادامه داد: همچنین کارگاهی را با عنوان صنایع نرم و صنایع خلاق فرهنگی با تکیه بر موضوع مهدویت در نظر گرفتیم که به زودی برگزار خواهد شد لذا سعی داریم که ذهن شرکت کنندگان در این کارگاه ها هم راستا با اهداف جشنواره به سمت طرح ایده ها و پرورش آن‌ها حرکت کند.

دبیر بخش ایده پردازی چهارمین جشنواره ملی مهدویت ابراز کرد: در اختتامیه جشنواره به سه نفر از برگزیدگان بخش ایده پردازی و طرح‌های برتر مبلغ  ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

شریفی با تأکید بر این که مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی در این دوره از جشنواره از ایده برتر حمایت خواهد کرد، یادآور شد: در این دوره از جشنواره تسهیلاتی را به عنوان تأمین مالی برای اجرایی کردن و تولید محصول طرح برتر بخش ایده پردازی در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف جشنواره تحقق خروجی و دستاوردهای مناسب از ایده‌های برگزیده است و در همین راستا مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی نیز تسهیلاتی را برای ایده برتر درنظر گرفته است.

دبیر بخش ایده پردازی چهارمین جشنواره ملی مهدویت در پایان بیان کرد: بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره اسامی داوران در ماه پایانی جشنواره اعلام خواهد شد، همچنین اسامی نفرات برتر نیز از طریق سایت جشنواه به آدرس www.Mahdaviatfest.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است، چهارمین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت با محوریت «گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار» در چهار بخش ادبی، هنر و رسانه، ایده پردازی و نوآوری و کتابخوانی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان برای شرکت در چهارمین جشنواره ملی مهدویت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت جشنواره ملی مهدویت به آدرس www.Mahdaviatfest.ir مراجعه کنند.

کلید واژه ها: چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت جشنواره ملی مهدویت بخش ایده پردازی


نظر شما :