تابلوی منتظران ظهور به چهارمین جشنواره ملی مهدویت تقدیم شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۲ کد : ۵۵۰۸۸ اخبار دسته اول بخش‌های جانبی
در جشن هنر و مهدویت که در موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی قم برگزار شد، تابلوی منتظران ظهور که به صورت زنده در صحنه نقاشی شده بود، برای تقدیم به پیشگاه امام عصر(عج) به چهارمین جشنواره ملی مهدویت تقدیم شد.
تابلوی منتظران ظهور به چهارمین جشنواره ملی مهدویت تقدیم شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم؛ به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج الله تعالی فرجه الشریف) ۱۸ اسفندماه جشن بزرگ هنر و مهدویت در موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.  

در این مراسم دکتر مهدی حمیدی پارسا قائم مقام موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی ضمن تبریک میلاد مسعود امام زمان (عج) این عید را امیدبخش ترین روز برای جوامع بشری عنوان کرد و افزود: ایام مبارک شعبان بهترین فرصت برای غنا بخشیدن به آثار هنری است و دانشجویان و هنرمندان می توانند با خلق هنر مهدوی آثار خود را متبرک و ماندگار کنند.    

حمیدی پارسا با اشاره به اینکه لازمه خلق اثر هنری اندیشیدن است و ماندگاری اندیشه در گرو تجلی هنری آن، بیان کرد: در سنت هنری ایرانیان اندیشه با هنر درآمیخته و مضامین ماندگاری برای بشریت در عرصه دین، اخلاق و فرهنگ خلق کرده است.  

وی بر تلاش مسوولان دانشگاه برای ایجاد فضای پویا و خلاق در دانشگاه تاکید کرد و از دانشجویان خواست برای خلق هنر متعالی به سنت فکری، ادبی و هنری ایرانیان رجوع کنند که به بهترین شکل مضامین آئینی و دینی در آن متجلی شده است.

حمیدی پارسا همچنین به ضرورت برقراری پیوند بین دانشگاه و خانواده ها تاکید کرد و از والدین حاضر در مراسم خواست با ایجاد ارتباط بیشتر با دانشگاه در دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی مشارکت فعال داشته باشند.  

در جشن هنر و مهدویت که در تالار شهید کلهری موسسه آموش عالی هنر و اندیشه قم برگزار شد، انجمن های دانشجویی با اجرای برنامه های هنری متعدد میلاد با سعادت حضرت صاحب عصر (عج) را گرامی داشتند. همچنین خوانش نمایش در این مراسم اجرا شد که  تلاش سربازان ناجا در پاسداشت از مرزهای شرقی ایران را بازگو می کرد.

شیخ محمدی هنرمند استان قم نیز در این مراسم با تشریح مضمون مهدویت در اشعار حافظ، قطعه‌ای از این شاعر را به صورت آواز سنتی به پیشگاه امام زمان (عج) تقدیم کرد.

در این مراسم همچنین خانم سعادتمند هنرمند نقاش این دانشگاه با تلفیق نوآورانه هنر نقاشی با موضوع مهدویت، تابلوی منتظران ظهور را به صورت زنده در صحنه نقاشی کرد و در پایان برای تقدیم به پیشگاه امام عصر(عج) به چهارمین جشنواره ملی مهدویت تقدیم کردند.  

در حاشیه این مراسم نیز بیش از ۸۰ اثر عکاسی، تصویر سازی، نقاشی و تجسمی دانشجویان با موضوع آزاد به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال هنرمندان و خانواده ها قرار گرفت.

کلید واژه ها: چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت جشنواره ملی مهدویت بخش ایده پردازی


نظر شما :